Anders dan 98% van dedigital marketing bureaus

We weten dat er heel wat digital marketing agencies zijn met wie je zou kunnen samenwerken. 98% van die bureaus roepen allemaal hetzelfde. We vertellen je graag eens iets anders. Lees meer over onze aanpak en filosofie hieronder.


3 Redenen waarom SPARK anders is

Reden #1: We hebben geen glazen bol

We hebben geen glazen bol. We weten op voorhand nooit 100% zeker welke strategie nu voor jouw bedrijf specifiek het beste werkt. Dus waarom zouden we dan beweren van wel? We tekenen daarom je strategie uit in zand. We kerven het niet uit in steen. Dat doen we omdat we steeds vertrekken vanuit aannames en hypotheses. Die valideren we en sturen we vervolgens bij op basis van data en analytics. Dat garandeert flexibel werken, snel schakelen en een optimale besteding van tijd geld en energie. Er zijn bureaus die je een kant-en-klare strategie meegeven op een dienblad. Soms werkt dat. Soms niet. Wij zijn in elk geval niet dat type agency.
Ontdek alle services

Reden #2: De lean-circle van SPARK

Ooit al afgevraagd waar SPARK nu eigenlijk voor staat? SPARK staat voor de lean-methode die we nastreven om snel de vonk te vinden die het vuur in jouw bedrijf aanwakkert: 
  1. Strategie: Uitgetekend in zand, om pijlsnel bij te sturen richting jouw doelstellingen.
  2. Performance: snelle uitvoering van de strategie om snel feedback te verzamelen uit data.
  3. Analyse: Wat zegt de data over de uitvoering van onze strategie?
  4. Rapportering: Hoe moeten we de strategie bijsturen?
  5. Kennis: De kennis gebruiken om onze strategie bij te sturen of te valideren.
Ontdek de methodologie

Reden #3: Straffe content... volledig gratis

Bij SPARK Agency delen we graag onze kennis en inzichten met je mee. Heel veel van die kennis en inzichten bundelen we in praktische hands-on gidsen. We schrijven gidsen over onderwerpen als b2b lead generation, data & lean analytics, cpc-adverteren, en veel meer. De gidsen zijn een bundeling van gratis advies dat we je meegeven. En we mikken erop dat het advies dat je in de gidsen terugvindt, waardevoller is voor jou dan hetgeen waarvoor je bij een ander betaalt. Neem zeker eens een kijkje.
Ik wil gratis advies
gratis content B2B marketing spark agency

SPARK filosofie

Jouw business is als een wagen

Je business werkt net zo als een wagen. Je hebt een motor nodig die je wagen vooruit trekt. Die motor van jouw bedrijf is sales. Hoe meer sales je haalt, hoe beter je bedrijfsmotor draait en hoe sneller je dus kan gaan. En als sales de motor van je bedrijf is, dan is marketing de benzine... Alleen is de vraag vandaag vaak: welke benzine gebruik je nu om die bedrijfsmotor optimaal te laten draaien?

Wat 98% van de bureaus je vertellen

We kunnen je bedrijfsmotor voorstellen aan de hand van een klassieke marketing funnel. 98% Van de bureaus benadert deze funnel top-down. Wat wil dat zeggen? Heel simpel, ze gaan er van uit dat je steeds eerst awareness moet creëren om vervolgens mensen dieper doorheen de funnel te leiden. In sommige gevallen is dat noodzakelijk. Denk bijvoorbeeld aan het lanceren van een nieuw product op de markt dat niemand kent. Maar in het merendeel van de gevallen, opereer je in een bestaande markt met bestaande producten, waardoor de top-down benadering van die funnel zowel een hele hoop tijd als geld kost om te optimaliseren.

De SPARK-filosofie

Bij SPARK zetten we die wereld op zijn kop. We geloven om de funnel te optimaliseren van onder naar boven in de mate van het mogelijke. Waarom? De kans is groot dat er al heel wat mensen onderaan de funnel zitten. Ze hebben een zichtbare intentie om een specifieke oplossing voor hun probleem te vinden. Als jij die oplossing als product of service aanbiedt, moet je er voor hen zijn. Het kost je veel minder tijd, geld en moeite om zo een lead over de streep te trekken, dan wanneer je hem door de gehele funnel moet leiden. Je hebt niet méér marketing nodig voor betere resultaten. Je hebt betere marketing nodig.
bottom up approach spark agency

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en...

... ontvang samen met een hoop andere marketers en bedrijfsleiders wekelijks een korte tip over hoe je slim aan marketing kan doen.