Crash-Course

Google Analytics Workshop

Leer Praktische Google Analytics skills om je website en marketing efforts te verbeteren.

Op zoek naar een workshop rond Google Analytics? Ontdek waarom SPARK de juiste keuze is.

Waarom deze Google Analytics Workshop?

Na het volgen van de SPARK Google Analytics crash-course gebruik je Google Analytics vol vertrouwen. Je weet perfect welke gegevens je binnen Google Analytics ziet en wat ze betekenen. Je leert hoe je de verschillende rapporten kan gebruiken om je website en marketing efforts (of die van je klant) een niveau hoger te tillen op basis van inzichten die je haalt uit web analytics data.

Deze Crash-Course is erop gericht zowel je conceptuele kennis van Google Analytics alsook je vaardigheden binnen het platform op te bouwen en te versterken. Dit is wat je tijdens de crash-course leert:

  • Hoe je de rapporten Doelgroep, Acquisitie, Gedrag en Conversie kan gebruiken en welke inzichten je uit elk rapport kan halen.
  • Hoe je op een correcte manier tracking van inkomende marketingcampagnes en rapportage over prestaties bekomt en zorgt voor consistentie in je data.
  • Wat aangepaste segmenten zijn en hoe je ze maakt voor diepgaande analyse en rapportering.
  • Hoe je jouw Google Analytics op een correcte manier configureert om gegevens op een betrouwbare manier te verzamelen.
  • Doelstellingen, websiteconversies en e-commerce-rapporten gebruiken om conversies te meten en te optimaliseren.
  • Hoe je inzicht krijgt in hoe je marketingkanalen samenwerken om conversies te genereren.
  • Google Analytics je eigen maken door het platform aan te passen met filters, reguliere expressies en meer.

What's in it for you?

De SPARK Google Analytics Crash-Course is erop gericht je zoveel mogelijk meerwaarde te bieden. En dat moet verder gaan dan een workshop van 4 uur. Daarom geven we je met plezier de volgende extra’s mee:

  • Training door een Google Analytics Certified Trainer
  • Praktische oefeningen om je Google Analytics skills te boosten.
  • Toegang tot de SPARK Google Analytics Toolkit.
  • Uitgebreide Guidebooks die uitgebreid alles wat besproken is in de crash-course toelichten en als houvast kunnen dienen.
  • Toegang tot een privé Slack-Channel waar je vragen kan stellen, kennis kan delen en met andere crash-course deelnemers kan discussiëren.
Vraag meer info aan
Ontdek de voordelen van de SPARK Google Analytics Workshop hier

Waar gaat deze Google Analytics Workshop over?

Deze Google Analytics Workshop neemt je mee in de fundamenten achter Google Analytics, de absolute basics die je onder de knie moet hebben, en advanced topics die je in staat stellen op een diepgaande manier inzichten uit je web analytics te halen.

De workshop is als volgt opgebouwd en gaat diep in op de volgende onderwerpen:

Deel 1: Google Analytics Essentials

  • Begrijpen wat Google Analytics is, en welke inzichten je eruit kan halen.
  • Hoe je een plan opstelt om te bepalen wat je gaat meten, welke KPIs en metrics er echt toe doen en rapportering af te stemmen op je doelstellingen.
  • Het belang van context toe te voegen aan je rapportages
  • Hoe je Google Analytics gebruikt voor analyze en optimalisaties van je website / marketing efforts.

Deel 2: Google Analytics Basics

Begrijpen hoe Google Analytics is opgebouwd qua structuur.

Rapportering

  • Krijg inzicht in je doelgroep, inclusief wie je website bezoekt, de apparaten die ze gebruiken en
    hoe je kunt rapporteren over demografische gegevens.
  • Identificeer inkomende marketingkanalen met behulp van de acquisitierapporten, inclusief
    campagnes, verwijzingen, sociaal, organisch en betaald verkeer.
  • Ontdek hoe mensen omgaan met je website, identificeer de inhoud die ze bekijken, en begrijp
    hoe mensen door pagina’s navigeren en welke acties ze ondernemen
  •  Rapporteer over conversies om te zien of je website en marketingkanalen hun volledige potentieel bereiken of waar er nog ruimte is voor verbetering.

Campagnes

  • Best practices gebruiken voor de tracking van al je marketingactiviteiten.
  • De prestaties analyseren van organische en betaalde marketingcampagnes.
  • Google Ads koppelen met Google Analytics voor diepgaande rapportage.

Deel 3: Google Analytics Advanced

Account Setup

  • Praktische tips voor het instellen en configureren van Google Analytics.
  • Pas filters toe om data op te schonen en aan te passen.
  • Volg custom acties op je website met behulp van evenementen.
  • Hoe je Google Analytics kan instellen met behulp van Google Tag Manager.

Conversies

  • Identificeer de doelen die je moet meten voor je website.
  • Hoe je doelen instelt om conversies te meten die plaatsvinden op je website.
  • Inzicht in de impact op conversies en conversiepercentage.
  • Hoe Attributie werkt in Google Analytics.
  • Gebruik e-commerce tracking om aankopen te melden en te analyseren.

Overige Advanced topics

  • Maak aangepaste segmenten om je doelgroep te analyseren.
  • Maak aangepaste dashboards en aangepaste rapporten.
  • Begrijp hoe statistieken en dimensies samenwerken.
  • Reguliere expressies (Regex) gebruiken.
  • Eigen data uploaden naar Google Analytics.
  • Volg ingelogde gebruikers op meerdere apparaten.
Vraag meer info aan
Wat zeggen onze klanten?

Veel betere opvolging, SPARK zit echt in onze schoenen, en denkt mee vanuit het ORMIT-perspectief.

Alicia ThomasBusiness Development Manager - ORMIT

Heel positief, transparant, heb echt het gevoel dat jullie 'de extra mile' gaan voor ons, mee nadenken met ons, niet gewoon 'bandwerk' afleveren (in tegenstelling tot andere bureaus).

Jelke KeteleDigital Marketer - ORMIT

Vraag hier je Google Analytics Crash-Course aan