Data & Marketing Analytics

Door data-driven meetmethoden te gebruiken, kunnen we onze digital marketing efforts versterken. Het verzamelen, analyseren en gebruiken van data om resultaten te monitoren en te blijven verbeteren is waar performance-driven digital marketing helemaal om draait.

Met behulp van de Blueprint-methodologie kunnen we gaten identificeren in je huidige marketinganalyses en data-driven manier van denken. Dit is hoe we je kunnen helpen:

Gebruik data en marketing analytics om je digital marketing performance continu te blijven verbeteren. Ontdek de SPARK methodologie hier.

Marketing Data

Data Consulting

Wij navigeren jouw organisatie door de wilde zee van het complexe data-ecosysteem van moderne marketing; van het tracken en gebruiken van de juiste data tot het verwerken tot de juiste inzichten waarmee je beperkingen en kansen voor je bedrijf kan identificeren.

Marketing Data Warehousing

Het verzamelen, aan elkaar knopen en analyseren van data uit meerdere bronnen is de volgende om je klanten beter te begrijpen en je marketing performance te verbeteren. Exporteer je Google Analytics-data naar Google BigQuery, en krijg diepere inzichten in je Analytics-gegevens. Ook het integreren van andere data bronnen in Google BigQuery / Google Cloud, zoals CRM-gegevens, Marketing Automation-gegevens en meer is mogelijk.

Web & App Tracking

Als Google Analytics en Google Tag Manager Certified Partner helpen we jou om deze platformen vanaf dag één optimaal gebruiken. We meten de belangrijkste acties volgens je KPIs en key metrics en maken deze inzichtelijk in custom-built dashboards.

Marketing Analytics

Marketing Performance Dashboards

Gaande van top-level marketing dashboards die je een holistisch beeld geven op je huidige KPIs en key metrics, tot in-depth performance dashboards per kanaal en campagne waarmee je op granulair inzicht in je data krijgt. Volledig transparant, altijd beschikbaar.

Marketing Mix Analytics

Met Marketing Mix Analytics kijken we naar de performance over je gehele marketing mix. Deze analyse houdt rekening met factoren zoals omzet, je marketinginvesteringen en andere externe factoren zoals het weer. Hiermee krijg je inzicht in hoe je marketing performance optimaliseert voor betere resultaten met hetzelfde budget.

Marketing & Business Dashboards

Marketing moet impact maken op je hele organisatie. Deze dashboards trekken geautomatiseerd data vanuit je marketing data warehouse en koppelen the marketing dots aan je business dots. Krijg inzicht op de volledige ROI vanuit marketing en monitor de impact op je organisatie.

Attributie

Door de omzet van een deal of sale te koppelen aan een conversie, kunnen we deze waarde modelleren naar elke kanaalinteractie. Zo krijg je een duidelijker beeld van de toegevoegde waarde per kanaal. Hiermee hebben we ook meer inzicht om de toekomstige performance van kanalen te voorspellen en onze efforts binnen de meest waardevolle kanalen te optimaliseren.

Advanced Analytics

Data Science

Forecasting, data-driven attributie, de impact van je budgetverdeling, en meer worden via advanced analytics en data science een hefboom voor je marketing performance. Door correlaties en verbanden te zoeken in je data, zijn we beter in staat om de aspecten in je marketing engine te identificeren die het grootste effect op je resultaten hebben.

Customer Lifetime Value

Deze analyse kijkt naar en voorspelt de werkelijke klantwaarde over de tijd heen. Inzicht hebben in de Customer Lifetime Value kan leiden tot verdere analyses, en je inzicht geven in hoe je meer uit een websitebezoek haalt of hoe digital marketing activiteiten opnieuw kunnen worden gebruikt om een ​​hogere totale CLV te verkrijgen.

SPARK Blueprint

De SPARK Blueprint is onze methode om samen met jou de bouwstenen te leggen die nodig zijn om een succesvolle, performance-driven marketing cultuur te creëren. Of je nu net begint met digital marketing, het gebruik van data moet uitbreiden, je strategie wilt verdiepen en schalen via de juiste technologie. Met de SPARK Blueprint krijg je de juiste tools in handen, volgens een helder stappenplan waarmee je ook nieuwe vaardigheden en skills ontwikkelt.

Bouw een performance-driven digital marketing cultuur uit met de SPARK Agency Blueprint

Zet performance centraal in je organisatie.