Ultieme gids: Growth Hack je B2B-Event

 

Een event organiseren in een B2B-context is een krachtige manier om nieuwe leads aan te trekken. Maar of je nu een conferentie, netwerk-event of educatieve sessie organiseert, de juiste profielen aantrekken voor je B2B event, is niet altijd even simpel.

 

Een event op zichzelf is een krachtige marketingtool voor veel b2b-bedrijven. Het is een manier om je relatie met bestaande klanten te versterken, meer thought-leadership te verkrijgen, en vooral om nieuwe leads aan te trekken. De uitdaging bij dat laatste is vaak het grootst. Want hoe trek je op de meest efficiënte manier kwalitatieve leads aan voor jouw event? Via welke kanalen? En welke strategie steek je daar achter?

 

B2B lead generation via events

 

Bij SPARK Agency vergelijken we jouw b2b-bedrijf vaak met een auto: Sales zijn de motor van je bedrijf, want sales doen je bedrijf vooruitgaan. Om die motor optimaal te laten draaien, heb je benzine nodig: nieuwe leads via marketing.

 

Lead generation is daarom een hot topic geworden in de digitale context rond b2b-marketing. B2b-marketers zijn het er wereldwijd met elkaar over eens dat het organiseren een enorm effectieve manier is om aan b2b lead generation te doen. Maar vaak word je beperkt door de kosten die het organiseren van een live-event met zich meebrengen. Daarom moeten je slim en strategisch omgaan met de manier waarop je het event organiseert, brand en promoot.

 

In deze Ultimate Guide to Growth Hacking Your B2B Event leer je 3 dingen:

 

  1. Waarom event marketing belangrijk is
  2. Hoe je kwalitatieve leads aantrekt voor je b2b event via online kanalen
  3. Wat je nodig hebt om van jouw event een success te maken

 

Andere guides

 

We delen graag onze kennis op andere vlakken met je. Bekijk zeker een van onze andere gratis ebooks, checklists, of whitepapers.